Author Topic: Ventili s duplim oprugama?  (Read 9775 times)

Squid

  • Member
  • **
  • Posts: 144
Ventili s duplim oprugama?
« on: 24. Kolovoz 2011, 21:09 »
e ovako...cuo sam od nekih ljudi tocnije jednog mog profesora (iz srednje) koji se bavio rally-jem kao mladi deran na starim abathima da su oni u te abarthe postavljali jos jednu oprugu na svaki ventil te tako dobivali 10-12 konja vise...znam da je to uobicajena praksa na jacim modelima BMW-a ali bi me zanimalo da li itko ovdje zna nesto vise o tome i par korisnih informacija  :dntknw:P
volim te mama al ne vise od nissana ^^
real men use three pedals

mitronni

  • Član AK "DPS"
  • Ultra Member
  • *****
  • Posts: 2894
  • Abarth wannabe...
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #1 on: 24. Kolovoz 2011, 23:07 »
sve je istina i profa ti je legenda! :thumbsup:

imam jedan motor kompletan,i jednu glavu posebno i u oba slučaja su duple opruge ventila.Montirane su jedna u drugu s tim da ona manjeg promjera ima veći presjek "žice" od vanjske...ventili su na mjestu gdje se kopčaju osigurači opruge više istokareni nego inače da bi osigurač bolje držao.oštrije bregaste zahtjevaju i veliki broj okretaja i brže vraćanje ventila koji sada puno bolje dihtaju jer je sila na sic ventila puno veća nego inače.kompresije su dizane u nebesa i obični sistem jednostavno nije mogao dihtati,nuspojava je u to vrijeme bila višestruko povećana potrošnja bregova na bregastima tako da se na npr.3-4 utrke poravnaju bregaste.Zbog toga je do nje danas teško i doći,a i kad dođeš ko da i nisi,jer je ili za bacit,ili neprocjenjiva.klackalice ventila su letile svuda po stazi ako se ne promjene vijci koji ih drže,i to na način da se u glavi probora navoj 12mm koji dubinom ide skoro u kanal od vode za razliku od običnog debljine 8mm..konzola što drži klackalice nije više samo ravna šipka već je ispod svake klackalice udubina u obliku slova X,a on je zadržavao ulje ispod nje,da bi se ona na većem broju okretaja bolje podmazivala...



Zapamtite ovog čovjeka,jer njegovi strojevi još i danas,30-ak godina nakon njegove smrti,zadaju glavobolje "suvremenim" bolidima...
Uostalom,imali ste ih prilike vidjeti i na nedavnom slalomu u sisku...

Živio Karl!!!!!!!!!!!!!!! I kapa do poda starino!!!!!!!!!!!!









...nisam se uopće uživio..... :dntknw:
« Last Edit: 25. Kolovoz 2011, 15:41 by mitronni »
"Radi posao koji voliš,i nikad u životu nećeš ništa raditi."

gruda

  • Advanced Member
  • ****
  • Posts: 1234
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #2 on: 24. Kolovoz 2011, 23:13 »
a dobro to se neradi na autu za svakodnevnu voznju  :thumbup:

zelja_vw

  • Global Moderator
  • Ultra Member
  • *****
  • Posts: 2081
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #3 on: 24. Kolovoz 2011, 23:14 »
sve je istina i profa ti je legenda! :thumbsup:

imam jedan motor kompletan,i jednu glavu posebno i u oba slučaja su duple opruge ventila.Montirane su jedna u drugu s tim da ona manjeg promjera ima veći presjek "žice" od vanjske...ventili su na mjestu gdje se kopčaju osigurači opruge više istokareni nego inače da bi osigurač bolje držao.oštrije bregaste zahtjevaju i veliki broj okretaja i brže vraćanje ventila koji sada puno bolje dihtaju jer je sila na sic ventila puno veća nego inače.kompresije su dizane u nebesa i obični sistem jednostavno nije mogao dihtati,nuspojava je u to vrijeme bila višestruko povećana potrošnja bregova na bregastima tako da se na npr.3-4 utrke poravnaju bregaste.Zbog toga je do nje danas teško i doći,a i kad dođeš ko da i nisi,jer je ili za bacit,ili neprocjenjiva.klackalice ventila su letile svuda po stazi ako se ne promjene vijci koji ih drže,i to na način da se u glavi probora navoj 12mm koji dubinom ide skoro u kanal od vode za razliku od običnog debljine 8mm..konzola što drži klackalice nije više samo ravna šipka već je ispod svake klackalice udubina u obliku slova X,a on je zadržavao ulje ispod nje,da bi se ona na većem broju okretaja bolje podmazivala...



Zapamtite ovog čovjeka,jer njegovi strojevi još i danas,30-ak godina nakon njegove smrti,zadaju glavobolje "suvremenim" bolidima...
Uostalom,imali ste ih prilike vidjeti i na nedavnom slalomu u sisku...

Živio Carl!!!!!!!!!!!!!!! I kapa do poda starino!!!!!!!!!!!!









...nisam se uopće uživio..... :dntknw:

svaka cast na trudu i objasnjenju... citao sam davno o tome i koliko se sjecam totalno si u pravu! :notworthy:

mitronni

  • Član AK "DPS"
  • Ultra Member
  • *****
  • Posts: 2894
  • Abarth wannabe...
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #4 on: 24. Kolovoz 2011, 23:28 »
božo zato su i stavljane duple opruge,jer glave su bile na zadnjem brušenju,klipovi "nosati",kompresija kao MIG-29...dovoljno velika kompresija da se dio nje ipak prošulja između ventila i sica...i sad kad se i taj mali dio nemože više provući,i on odlazi tamo gdje treba,na klip.nije to nešto previše,ali na stazi hrpa takvih sitnica i dobar vozač znači lovorov vijenac na kraju.
"Radi posao koji voliš,i nikad u životu nećeš ništa raditi."

mitronni

  • Član AK "DPS"
  • Ultra Member
  • *****
  • Posts: 2894
  • Abarth wannabe...
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #5 on: 24. Kolovoz 2011, 23:51 »
istina...ali si prokleto brz!
"Radi posao koji voliš,i nikad u životu nećeš ništa raditi."

Squid

  • Member
  • **
  • Posts: 144
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #6 on: 25. Kolovoz 2011, 00:16 »
a dobro to se neradi na autu za svakodnevnu voznju  :thumbup:

a znam...al ono...da vidim kolko japanska masina moze toga podnijet ;)
volim te mama al ne vise od nissana ^^
real men use three pedals

Squid

  • Member
  • **
  • Posts: 144
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #7 on: 25. Kolovoz 2011, 00:17 »
Što nije trajnije i isplativije spuštanje glave? Isto se poveća stupanj kompresije. Možda nije učinak isti, ali omjer uloženo-dobiveno je zasigurno bolji

cuo sam za to...al ono...ovo s ventilima bi mi bio veci izazov i kad bi to uspio zgotovit divio bih se sam sebi xD
volim te mama al ne vise od nissana ^^
real men use three pedals

Squid

  • Member
  • **
  • Posts: 144
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #8 on: 25. Kolovoz 2011, 00:18 »
sve je istina i profa ti je legenda! :thumbsup:

imam jedan motor kompletan,i jednu glavu posebno i u oba slučaja su duple opruge ventila.Montirane su jedna u drugu s tim da ona manjeg promjera ima veći presjek "žice" od vanjske...ventili su na mjestu gdje se kopčaju osigurači opruge više istokareni nego inače da bi osigurač bolje držao.oštrije bregaste zahtjevaju i veliki broj okretaja i brže vraćanje ventila koji sada puno bolje dihtaju jer je sila na sic ventila puno veća nego inače.kompresije su dizane u nebesa i obični sistem jednostavno nije mogao dihtati,nuspojava je u to vrijeme bila višestruko povećana potrošnja bregova na bregastima tako da se na npr.3-4 utrke poravnaju bregaste.Zbog toga je do nje danas teško i doći,a i kad dođeš ko da i nisi,jer je ili za bacit,ili neprocjenjiva.klackalice ventila su letile svuda po stazi ako se ne promjene vijci koji ih drže,i to na način da se u glavi probora navoj 12mm koji dubinom ide skoro u kanal od vode za razliku od običnog debljine 8mm..konzola što drži klackalice nije više samo ravna šipka već je ispod svake klackalice udubina u obliku slova X,a on je zadržavao ulje ispod nje,da bi se ona na većem broju okretaja bolje podmazivala...



Zapamtite ovog čovjeka,jer njegovi strojevi još i danas,30-ak godina nakon njegove smrti,zadaju glavobolje "suvremenim" bolidima...
Uostalom,imali ste ih prilike vidjeti i na nedavnom slalomu u sisku...

Živio Carl!!!!!!!!!!!!!!! I kapa do poda starino!!!!!!!!!!!!









...nisam se uopće uživio..... :dntknw:

hvala :D
imas mozda neki link da da to vidim ovak otprilike?
i jel znas kakve su to opruge il di se mogu nabavit?
volim te mama al ne vise od nissana ^^
real men use three pedals

Squid

  • Member
  • **
  • Posts: 144
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #9 on: 25. Kolovoz 2011, 00:20 »
Što nije trajnije i isplativije spuštanje glave? Isto se poveća stupanj kompresije. Možda nije učinak isti, ali omjer uloženo-dobiveno je zasigurno bolji

cuo sam za to...al ono...ovo s ventilima bi mi bio veci izazov i kad bi to uspio zgotovit divio bih se sam sebi xD

ako zgotovis poslikaj neke faze tijekom rada da to vidimo "iz prve ruke"..  :thumbsup:

ok...al sumnjam da cu to do kraja ove godine...al kad bude sve cete saznat
volim te mama al ne vise od nissana ^^
real men use three pedals

Squid

  • Member
  • **
  • Posts: 144
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #10 on: 25. Kolovoz 2011, 14:05 »
i da...kak bi to prolazilo (ili ne bi) na tehnickom?
volim te mama al ne vise od nissana ^^
real men use three pedals

mitronni

  • Član AK "DPS"
  • Ultra Member
  • *****
  • Posts: 2894
  • Abarth wannabe...
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #11 on: 25. Kolovoz 2011, 14:19 »
šta tebi skidaju ventildekl na tehničkom?
"Radi posao koji voliš,i nikad u životu nećeš ništa raditi."

gruda

  • Advanced Member
  • ****
  • Posts: 1234
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #12 on: 25. Kolovoz 2011, 15:06 »
šta tebi skidaju ventildekl na tehničkom?
   :LOLchina (4): :LOLchina (4): :LOLchina (4): :LOLchina (4): :LOLchina (4): :LOLchina (4):   pa da sta to nisi znao ahhahhhahah   :LOLchina (5):

mitronni

  • Član AK "DPS"
  • Ultra Member
  • *****
  • Posts: 2894
  • Abarth wannabe...
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #13 on: 25. Kolovoz 2011, 16:23 »
To je stara hrvatska riječ..... :LOLchina (4):

Poslje su je preuzeli Švabe i koriste ju kao "ventildeckel" i to na smiješnom naglasku... :LOLchina (4):
"Radi posao koji voliš,i nikad u životu nećeš ništa raditi."

zelja_vw

  • Global Moderator
  • Ultra Member
  • *****
  • Posts: 2081
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #14 on: 25. Kolovoz 2011, 18:11 »
ljudi, za dopune postova koristite EDIT!!!

Squid

  • Member
  • **
  • Posts: 144
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #15 on: 25. Kolovoz 2011, 19:07 »
šta tebi skidaju ventildekl na tehničkom?

ma pitam jel se to sta ocituje na ispusnim il tak nest? O.o
volim te mama al ne vise od nissana ^^
real men use three pedals

cabdriver

  • Member
  • **
  • Posts: 176
Odg: Ventili s duplim oprugama?
« Reply #16 on: 7. Listopad 2011, 21:20 »
sve je istina i profa ti je legenda! :thumbsup:

imam jedan motor kompletan,i jednu glavu posebno i u oba slučaja su duple opruge ventila.Montirane su jedna u drugu s tim da ona manjeg promjera ima veći presjek "žice" od vanjske...ventili su na mjestu gdje se kopčaju osigurači opruge više istokareni nego inače da bi osigurač bolje držao.oštrije bregaste zahtjevaju i veliki broj okretaja i brže vraćanje ventila koji sada puno bolje dihtaju jer je sila na sic ventila puno veća nego inače.kompresije su dizane u nebesa i obični sistem jednostavno nije mogao dihtati,nuspojava je u to vrijeme bila višestruko povećana potrošnja bregova na bregastima tako da se na npr.3-4 utrke poravnaju bregaste.Zbog toga je do nje danas teško i doći,a i kad dođeš ko da i nisi,jer je ili za bacit,ili neprocjenjiva.klackalice ventila su letile svuda po stazi ako se ne promjene vijci koji ih drže,i to na način da se u glavi probora navoj 12mm koji dubinom ide skoro u kanal od vode za razliku od običnog debljine 8mm..konzola što drži klackalice nije više samo ravna šipka već je ispod svake klackalice udubina u obliku slova X,a on je zadržavao ulje ispod nje,da bi se ona na većem broju okretaja bolje podmazivala...

Sad čitam i sve mi čudno. Kako sam prvi put uopće rastavljao motor pred nekoliko tjedana nisam to uopće smatrao čudnim, odnosno tvoj post o duplim oprugama mi se čini čudan jer sam mislio da svaki auto ima duple opruge jer to ima i PF motor.
Razlike koje sam znao za svoj PF motor, 1.8 8v u odnosu na uobičajeni 1.8 8v iz golfa 2 i 3 ili passata su agresivnija bregasta, ECU, dupli leptir na usisu i nešto duža usisna grana, te ispuh 4-2-1.
Zna se zašto je bregasta agresivnija i zašto ima dva leptira, a usisna grana je duža da bi se postiglo bolje reznonancijsko nabijanje zraka na nižem broju okretaja.

Ali kod atmosferaca postoji još jedna perverzija, a to je oscilacijska usisna grana sa još jednim sistemom zaklopki, te se na nižim okretajima grana "konfigurira" da motor vuče zrak kroz dugačke kanale, a porastom okretaja zaklopke preusmjeravaju zrak na kratke kanale.

Kako mitronni kaže, detalji koji te čine boljim od drugih.
Kad je glava već dolje, osim klasičnog poliranja i možebitnog širenja usisnih kanala, možda bi malo trebalo poraditi i na uvjetima da se smjesa malo bolje zavrtloži pri usisu.
Kod uprešavanja novih vodilica ventila malo napustiti vodilicu da ju smjesa hladi, a ne da bude na knap, smanjiti kut ulaza smjese proširivanjem usisnog kanala i smanjiti kut pod kojim smjesa ulazi (glodanjem).
Premda sitnica, ali dosta veliki otpor pruža i dosjed ventila, odnosno oštar rub koji se dobije nakon obrade dosjeda.
A i fronta izgaranja nije uvijek idealna a postoje neka poboljšanja za to zarezivanjem glave motora da se plamena fronta jednoličnije širi te je manja opasnost od pretpaljenja.

više ovdje:
http://somender-singh.com/component/option,com_frontpage/Itemid,1/

http://www.popularhotrodding.com/tech/0610phr_cylinder_head_porting/index.html
« Last Edit: 7. Listopad 2011, 21:58 by cabdriver »