Author Topic: USIS-ISPUH  (Read 2740 times)

carbon mania

  • Advanced Member
  • ***
  • Posts: 404
USIS-ISPUH
« on: 23. Siječanj 2008, 16:48 »
Protok zraka i ispusnih plinova!

Za povecanje snage motora vrlo je vazan protokm i to na obje strane- na usisu i ispuhu.
Postoji nekoliko pravila o kojima treba treba voditi brigu kod dorade motora da bi se postigle bolje performanse. Kod povecanja snage motora krece se od „ulaza“ , tj. tocnije od usisa zraka. Vec i najmanja prepreka u dovodu zraka do cilindara moze skupo stajati, tako recimo zaprljan i stari filter zraka moze smanjiti i do 11% dovod zraka u motor.
Poboljsanje dovoda zraka u motor nije tako jednostavno kako se cini, ima tu puno vise os uklanjanja prepreka! Ono sto proizvo?aci  rade je poboljsanje protoka i smanjenje temperature zraka koji ulazi u motor, jer sto je hladniji zrak to je njegova gustova veca= sadrzi vise kisika= bolje izgaranje gorive smijese!
Najboji omjer ulozeno dobiveno je modificiranje cijelog usisa , jer samo djelovima se nece puno postici.






Tako je i kod ispuha, primarni zadatak ispusnog sustava je odvodenje ispusnih plinova i stisavanje motora, a u razvoju veliku ulogu ima smanjenje troskova. Konacan rezultat kod seriskog ispusnog sustava je ru?an, te?ak i vrlo neprotocan ispusni sustav koji zagusuje motor.
Cilj dorade je isti kao i kod usisa sto bolji protok
Kod atmosverskog motora dobitak kod stavljanje protocnog ispusnog sustava  nije velik i krece se od 3-10ks. No velika snaga nije glavni cilj modifikacije ispuha. Protocniji ispuh znaci i „ispeglanu“krivulju momenta, a to znaci da motor brze razvija najvecu snagu, bolje ubrzava…
Kod prednabijanih motora rezultat je mnogo bolji, jer bolji protok plinova znaci pokretniji turbopunjac.
Vazan detalj u tuningu motora ima ispusna grana. U osnovi , kod ?etverocilindarsjih motora postoje dvije vrste ispusnih grana -4 u 1 ili 4 u 2 u 1.
 Kao sto matematika ka?e u prvom slucaju je da se ispuh iz 4 cilindra prikuplja u jednu cijev – u pravili je taj sistem bolji kod motora koji posjeduju  trkace bregaste osovine.
Dok kod drugog modela iz cetri cilindra se spajaju prvo u dvije cijevi pa u jednu- sto je bolje za cestovne aute koji trebaju imat siri raspon momenta, 4-2-1 je najcesce bolji izbor!





Poslije toga je jos dobro postelati kut paljenja, jer vatno je da se goriva smijesa pali u tocno odredenom trenutku, prerano paljenje zapalit ce smijesu nakon sto klip pro?e tocku gdje je to najbolje iskoristivo, problem koji nastaje u tom slucaju je previsoka temperatura ispusnih plinova, od cega mogu pregoriti ispusni ventili! Najvise stete moze ipak biti ako se smijesa zapali prerano, jer tada klip moze bit gurnut unatrag te oikusat radilicu okt+renut u suprotnom smijeru—puno stete!  

da samo napomenem da ima razlicitih tb ili throttel body tipa individual throttel body
svaki cilindar ima svoju zaklopku...
CARBON
Ugra?ujen muziku, izrada panela,kutija, stakloplastika...