Author Topic: FILTERI ZRAKA  (Read 6977 times)

carbon mania

  • Advanced Member
  • ***
  • Posts: 404
FILTERI ZRAKA
« on: 22. Siječanj 2008, 22:06 »
Znamo da motoru automobila za pokretanje treba benzin, ali benzinu za njegovo izgarenje potreban je zrak tj. kisik. Snaga motora ne ovisi samo o njegovom obujmu, kolicini goriva nego i kolicini kisika koja je potrebna za sto kvalitetnije sagorjevanje gorive smjese!
Seriski usis zraka je opremljen je orginalnim papitnim filtraciskim uloskom-filterom zraka.
Filter zraka je vitalan dio usisnog sistema automobila, njegova najbitnija funkcija je prociscavanje usisnog zraka od prasine i ostalih necistoca koje stete motoru. Negativna posljedica filtracije zraka je smanjivanje brzine protoka zraka, sto smanjuje kvalitetu i mjesanje gorive smjese te na kraju njeno izgaranje!
Da bi tom doskocili razvijeni su tzv. sportski filtere koji imaju bolji protok zraka uz iste ako ne i bolje mogucnosti filtracije zraka.
sportski filteri zraka se sastoje od dvije vrste.

PANELI-
  -za one koji nisu skloni eksperimentiranju postoje panel sportski filteri zraka za smjestaj u orginalno kuciste filtera. Neki automobili na usisu zraka imaju senzore koji se nesmiju ukloniti i maknuti zato je lakse postaviti panel filter zraka, jer ako se senzori zanemare automobil moze nemirno raditi uz znatno povecanu potrosnju goriva!!!


"GLJIVE"-
  -Postoje raznih boja, velicina i oblika i najvaznije proizvo?aca!
Kod odabira gljive ne drzat se teze-vece je bolje (eamo kod ?ena :green: ), jer nije ni dobro da previse zraka ude u motor, rezultat ce biti samo povecana potrosnja i moguc gubitak performansi! znaci nije svaki filter za svaki auto!!!
Ugradnja vecinom nije komplicirana, ali ako se zeli napraviti kak se spada iziskuje i nesto znanja,snalazljivosti i volje. Cilj stavljanja gljive je dovesti vise HLADNOG zraka u moror, a to znaci ne stavljat usis blizu izvora toplin, stovise izolirat gljivu od topline i doves joj hladan zrak ili je smjestiti npr u branik. Ali (uvijek postoji), istu treba zastititi od direktnog dodira sa vodom, kaja moze izazvati veca ostecenja motora!
evo primjera DIY kutije za GLJIVU.



O kvaliteti gljiva.
Ono sto djeli bolje i losije filtere je broj slojeva i kvaliteta gaze te kvaliteta materijala od kojeg se izraduje okvir. Kvalitetni filteri imaju od 3-5 slojeva gaze vrhunske kvalitete, a okvir je napravljen od silikona koji jamsi dugotrajnu fleksibilnost, ZADRZAVANJE OBLIKA I VRHUNSKO BRTVLJENJE!
Garancija sportskih filtera seze i do 1000000kn, sto je dodatna potvrda njihove kvalitete!

ODRZAVANJE-
   -Ovisno o cestama kojima se vozite odrzavanje filtera se preporuca svakih 5000-15000 kilometara!
Kada promjetite da je filter spreman za ciscenje izvadite ga iz kucista ili demontirajte sa usisne grane.
prljava se strana moze isouhati kompresorom, al ne iz prevelike blizine da se neosteti filtrirajuci sloj. Pranje se nastavlja posebnom tekucinom za pranje filtera koju proizvode renomirani proizvodaci (simota, K&N, green...)
Prvo se filtar ispire toplom vodom od ciste strane prema prljavoj kako bi izbacili sto vise prljavstine. Nakon toga se posprica tekucinom za odmascivanje i dodatno ciscenje, te se ostavi 10-20min da se prljavstina otopi i nakon toga se ponovno opere toplom vodom i ostavi da se voda posusi i ispari...
Nakon susenja filtra nanosi se ulje u spreju na stranu filtra na kojoj se skuplja prljavstina (ulje dodatno zadrzava prljavstine iz zraka), vazno je da se ne nanese prevelika kolicina ulje je r ono moze ostetiti senzore zraka, a nece se nista bolje filtrirati! postoje motori na koje se nesmije stavljati filtar koji se ulji vec tzv suhi filtar...
ugl. najbolje bi bilo da se nakon uljenja filter ostavi cca 12h a tek onda montira na auto! za to vrijeme koristiti orginalan filter!

MARKE:
   -K&N  -GABREK, MOLYIDON...
   -SOLE -GORAN SOLINECKI
   -GREEN   -AP STUDIO
   -SIMOTA  -AP STUDIO
   -BMC     -TP-autosport
   -TENZO R   -- -- --

TIPOVI.
    K&N TYPHOON
    BMC CDA - VRHUNSKI FILTER U CARBON KUCISTU
    BMC DIA ISTO VRHUNSKI FILTER U SVOM KUCISTU
    SIMOTA CARBON FILTER




filter uljnih para


Uz filtere postoje i cjeli kompleti promjerice simotinog carbon filtra sa  cijevi koja proizvodi efekt venturijeve cijevi, gdje zrak prolazeci kroz cijev kojoj se postepeno smanjuje povrsina presjeka, povecava brzinu strujanja.
I na kraju da napomenem, ugradujuci sportski foltar zraka nemojte ocekivati povecanje snage, barem ne na slabijim motorima sa svime seriskim, jedino sto mozete dobiti je dublji zvuk motora(a i time u svojoj glavi i jedino u njoj par konjskih snaga), a i neki kazu vecu potrosnju- sto mislim da i nije istina jer je ti zbog veceg stiskanja gasa da bi motor malo zaurlao...

e da- tekucine za pranje filtera mogu ja nabaviti- pitanja na pm
    :!:

pdaci su izvadeni iz casopisa, i osobnih iskustava!
CARBON
Ugra?ujen muziku, izrada panela,kutija, stakloplastika...